Monday, March 7, 2011

Errr sorrylah dik.. abg tau akan ceritanya apa akan jadi..

berkaitan satu kisah yang aku rasa kalau dipihak lelaki lain mulalah rasa diri dia laku... pada mulanya aku tak plan nak beli hadiah pd hari sabtu lepas.. lepas hari ahad plak bole teringat nk beli hadiah sepupu aku kawin.. dengan rasa nk expressnya aku lari ke Jusco.. dekat sini je kot kalu brg hadiah nak express.. memula aku dah fikir hadiah ape yg terbaik... ermm fikir punya fikir... bila aku dah buntu sekejap nak beli apa.. aku terfikir plak..."ni buat kad jusco boleh ni pasal kadang-kadang aku shopping jugak disini walau bukan selalu pun"...ok amik giliran buat kad .. lama tuh.. no time tuh 1118 padahal no aku 1143.. berapa ramai.. ramai tuh..ok sampai masa aku pun buatlah kad.. then sambung balik carik brg tup tup jumpa.. orait.. brg ni pun berbaloi nih.. bayar then nak bungkuslah buat hadiah.. ada sorang perempuan yg jaga kaunter pembungkusan.. dia dtg dr tmpt duduk dia..then dia mula bungkus.. aku tgk dia mcm lain macam jerk.. tp aku anggap biasa jer macam takde ape2 perkara berlaku.. then dia pun sembanglah.. "hadiah kahwin ke?".. aku pun jawablah "iye".. so banyak lah pertanyaan dia lepas tuh.. tup tup dia lupa nak cabut tag harga pd satu lg hadiah.. aku ckp kne bukak lah ni jawabnyer..ermm dia pun cakap lah "ni buat ni mintak belanja McD k.. aku pun cakaplah boleh.. dgn dihati "ni cakap sajalah ni".. ok aku x suspect ape pun.. buat biasalah.. then dia tanya lg soalan yg aku malas nk amik tau.. ni kuar sorg2 ke x jalan dgn awek?.. ish dia nie.. aku jawab jerlah mcmnie.. "ni jalan sorang2 je tgh xde sapa nk teman nie.. sorg jerlah".... ermm rasanya mmg betul aku jawab psl mmg aku tgh jalan sensorang pun..pastu dia tanya dah kawin ke belum.. aku jawablah belum.. dah memang betul aku belum kawin.. tp mmg x suspect apa psl mmg dia tanya jer gitu.. pastu dah abis je dia balut dia cakap plak.. nak belanja nnti jgn lupa call ye... "ish bior benor ni... aku jawab le balik " no fon x mintak pon"... aku sengih sengih..dalam hati " suke-suke bg no fon plak dia ni"... ok adelah satu kad tu dia bg pilih.. aku dah amik..kad utk letak pd hadiah tu utk tulis perkataan...pastu dia kata x cantik.. dia dok pilihkan..ok dah nak siap dia balutkan balik tu aku duk cari kad yg dia kata tak cantik tu..pasal dia yg cari....aku tgk dah xde aku masukkan hadiah tu dlm plastik.. pastu dia campak sekali kad tu td.. xpe ni bg je..ehh apebende tu.. padahal aku lupe satu perkara tuh.. time dah byar parking nak masuk ke kete.. laaa kad td x bayor lg le.. hadeiii kene naik balik... aku naik le membayor... nmpk dia ckp laaa... aku ckp bende ni declare bayar aku nak amik free je buat ape yer x...tersengih dia then time aku nak balik dia ade ckp call yer.. eh..call?... ermmm aku balik ke kete check kad yg dia dok masukkan td tgk ade no fon 017****.. huikk.. sempat pulak bg no fon dekat aku.. time bila nie??.. selalunye lelaki yg bg no fon dekat pompuan.. tu biasalah ni... aku ingat memain la plak.. sekali bg betul.. ermm..apa kesudahanya.. aku tak amik port pun... aku tau apakesudahanya hasil didikan aku ramai berkawan dengan pompuan.. banyak ilmu aku dapat.. dia tak lari jauh mana pun kecuali lain lain pengalaman.. hanya untuk lelaki je pengalaman tu dengan lelaki je bole nmpk.. kuncinye dengan pandai la pilih.. pandai tapis ayat-ayat pompuan.. becoz yg aku ingat main-main tu sekali bg no fon tu betul aku dah dapat tangkap apa kesudahanya.. dalam hati ini hanya terfikir "berkawan kita biar ramai, akan tetapi gatal merenyam tu jangan sekali".. org sesetengahnya dapat tahu apa seterusnyer.. aku pun dah ada pilihan hati aku sendiri.. cuma biasalah zaman sekarang ni lagi laju cabaranya dr zaman dulu.. so lelaki-lelaki semua aku cuma nak pesan.. kita ada 9 akal..1 nafsu.. kalau 9 kalah dengan 1.. abes... tragis la lepas tu.....

1 comment:

♥Ana el Zahra♥ said...
This comment has been removed by a blog administrator.