Wednesday, November 10, 2010

Dilema???.... Demi Kebaikan dan masa depan..



Sekarang ni cuma macam-macam konflik dah dekat dalam fikiran aku nie, tapi sekarang bukan lg berkenaan cinta hati ke perasaan ke cuma skng aku ni tgh konflik dilema diantara Maxis Broadband, TV LCD, Laptop, Streamyx nak sambung balik dan Nokia E72. Kenapa barang-barang tersebut?... ermmmm satu-satu ada kegunaanya sendiri.. tgk mcm mahal jerkan... memang ler mahal.. tp aku bukan demand barang tu utk bergaya nk tunjuk aku ni banyak duit ke, aku nie anak org kaya ke apa ke.. satu satu dah ada inovasinya barang-barang tersebut.. cuma Maxis Broadband dengan Streamyx tu jer x leh nk inovasikan.. cuma line internet biasa tp tu pn dilema gak.. ok skng TV LCD.. Why TV LCD aku nak?... pasal satu benda tu tgk mcm tv LCD biasa buat tgk TV, Video.. tapi dalam fikiran aku.. benda tu bole buat monitor PC, pastu bole nk buat test HD, n mcm2 lg lah aku belum kaji lagi pasal benda tu xder.. kalau ada... siap2 aku leh betulkan kalau benda tu rosak..ke 2 Laptop... benda nie aku ada dulu tapi dah jahanam masuk parit dek kerana kecuaian org... aku pun cuai tak claim dekat org tu.. baru tau org tu ... bukan sebarangan org yg lalu dekat jalan tu tak bawak barang berharga... Nokia E72.. haa ni barang bukan nak tunjuk lagak ke apa.. barang nie berguna sebagai wireless detector, GPS.. yg lain2 tu aku leh uraikan bila aku dapat pakai nnti kalau ada rezeki.. InsyaAllah.. ada rezeki dapat pakai... aku bukan pandang barang-barang tu sebagai tempat nk berlagak atau nk tunjuk2.. tp digunakan sebagai barang-abarang inovasi aku gak..banyak gunanya kalau dikaji dan di belek2.. tulah namanya kita ni ada akal fikiran Allah bagi... barang manusia buat nie Allah jugak yg bg idea pd manusia nak cipta barang-barang tu.. cuma kita perasan atau tak..... ermm aaa.. dilemanya... mcmana nak ada barang-barang tu.. semuanya kne hasil sendiri dan paling utama Bersabar.....

No comments: